چهارشنبه، آبان ۱۳، ۱۳۸۸

چگونه ما تکنولوژی مند نشدیم

قصه از اونجا شروع شد که ما هم خواستیم تکنولوژی مند بشیم و به جای استفاده از dial up از ADSL استفاده کنیم
و مثل انسان های متمدن به یک شرکت خدمات اینترنت مراجعه کردیم و مدارک رو جهت رانژه شدن خطمون تحویل دادیم و گفتن بین 5 تا 7 روز طول میکشه و اطلاع میدن
روز شنبه صبح که ما از خواب ناز بیدار شدیم دیدیم ای دل غافل تلفن کمپلت قطع شده با خوشبینی به خودمون و اهل بیت (اهل منزل )گفتیم امروز روز هفتمه ومخابرات جان  لابد بخاطر اینترنت قطع کردن درست میشه و رفتیم پی کار خودمون اما این قطعی طولانی شد فلذا زنگ زدیم شرکت آقای ستایش که اون موقع هنوز اسمشو نمیدونستیم گفتن بله به خاطر همون رانژه شدن قطع شده و درست میشه
روز دوشنبه زنگ زدیم مخابرات که ببینیم چی شد گفتن خطمون رانژه شده و آماده بهره برداریه اما همچنان تلفنمون قطع بود یا به قول خودشون بوق نداشت خلاصه کلی این در و اون در زدیم در نهایت خانم مخابرات گفت چون آدرسمون دقیق نیست باید بریم اونجا شال و کلاه کردیم رفتیم
روز سه شنبه بوق دارهم شدیم وتشریف بردیم شرکت برای تصویه حساب و گرفتن یوزر نیم و پسورد وگفتیم چطور نصب کنیم (آخه واسه دیگران شنیده بودیم از شرکت مین نصب میکنن ) آقای ستایش گفت نه آسونه خودتون هم میتونین و برام گفت چیکار کنم
ما هم شاد و سر خوش اومدیم خونه و شروع بخ نصب کردیم تا هرچه زودتر درست بشه و حالشو ببریم از ساعت 2 تا 8 شب من داشتم با مودم و کامپیوتر سر و کله میزدم ودرست نمیشد به خودم بد و بیراه میگفتم که عرضه انجام  یه همچین کار ساده ای رو ندارم ونمیتونم یه مودم ناقابل وصل کنم (بماند که بعدا از خودم معذرت خواستم چون معلوم شد من کارمو درست انجام دادم اشکال از جای دیگه بوده )
چهارشنبه صبح زنگ زدم آقای ستایش و اون از اول اول بهم گفت چیکار کنم و منم مو به مو انجام دادم بازم نشد یک دفعه یه سوال حیاتی ازم پرسید (وضعیت چراغ status چطوریه ؟)منم گفتم چشمک میزنه گفت نه باید ثابت باشه و یه کارایی گفت انجام دادم بازم همون بود و ثابت نمیشد تعجب کرد گفت زنگ میزنه مخابرات شاید کامل رانژه نشده و مخابرات گفت درسته و عصر خودش اومد و چک کرد بازم زنگ زد مخابرات گفتن تا دو ساعت دیگه درست میشه
دو ساعت که چه عرض کنم تا فرداش هم همون طوری بود چشمک زن و ما در این هنگام یه کشف بزرگ کردیم به این صورت که
وقتی گوشی تلفن رو بر میداشتیم و با جایی تماس میگرفتیم چراغ status ثابت میشد و میتونستیم کانکت بشیم اما به محض اینکه تماس قطع میشد بازم شروع میکرد چشمک زدن  وقتی زنگ زدم مخابرات آقای بی ادب مخابرات حتی نذاشت من حرف بزنم و با یه لحن خیلی بدی با من حرف زد میخواستم دهنشو خرد کنم مردک بیشعورو گفت نه درسته و یه بارم چک کرد و بار دوم البته یه آقای با ادب باهام صحبت کرد ولی اونم جوابی به سوال من نداشت بده که چرا وقتی تلفن اشغال میشه درسته اما در بقیه مواقع نه 
و پنجشنبه بازم تلفن ما قطع شد به بهونه درست کردن این وضعیت و تا شنبه صبح هم قطع بود یعنی بوق نداشت هر جا هم زنگ زدیم انگار نه انگار
بگذریم اعصابم حسابی خرد شده بود و عصبانی بودم خسته شده بودم از این وضعیت اینکه همه جا این مسئله به چه راحتی اتفاق می افته اما واسه ما همش اذیت کردن و نا دونی مسئولش
این قطع شدن های گاه و بی گاه تلفن هم اهل بیت (اهل منزل )روعصبانی  کرده بود و همه رو از چشم من میدیدن و کم و بیش غر میزدن
شنبه صبح قاطی قاطی بیدار شدم و دیدم تلفن رو وصل کردن اما بازم این چراغه چشمک میزنه و نمیشه کانکت شد
یکشنبه بازم خود آقای ستایش قبول زحمت کرد و اومد خط رو چک کرد یعنی همه چی رو از دم در ساختمون چک کرد و در نهایت به این نتیجه رسید که وقتی از مخابرات مشکلی وجود نداره و ساختمون هم مشکلی نداره یه جایی بین مرکز مخابرات تا ساختمون ما یه اتصالی وجود داره(توی کوچه خیابون ) که این یعنی مشکل غیر قابل حل است
ما یه خط تلفن دیگه هم داریم فعلا مدارک بردم این  رو برامون رانژه کنن شاید این یکی درست باشه و یه جایی توی کوچه خیابون اتصالی نداشته باشه وبشه ازش استفاده کرد
باید صبر کرد دید چی پیش میاد منم که دم و دستگاه  dial up  رو با خوش خیالی جمع کرده بودم دوباره وصل کرد تا ببینم بعد از این یک هفته چی میشه
خیلی خسته شدم دیگه حالم از خودم و اینکه به شرکت زنگ بزنم بهم میخوره چه برسه به آقای ستایش بیچاره احتمالا اونم حالش از شنیدن صدای من بهم میخوره و پیش خودش میگه وای بازم این دختره است و مشکل لاینحلش




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر